spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB spacer.png, 0 kB
Tudományos háttér / Harvard School of Public Health Nyomtatás E-mail

Kutatási eredmények

A Harvard School of Public Health (HSPH, www.hsph.harvard.edu) közzétette az alacsony szénhidrát, magas fehérje és zsír diéta körében végzett legátfogóbb kutatási eredményeket. Ezek szerint nem összekapcsolható a fokozott szívkoszorúér megbetegedés és az alacsony szénhidrát diéta a nőknél – amit hosszú időszakot átfogó kutatások eredmények igazolnak.

„ Az alacsony szénhidrát diéta ( mint az ATKINS) kutatási eredményei hosszú időszakot foglalnak magukba.” Mondja dr. Frank Hu (www.hsph.harvard.edu/faculty/frank-hu), a tanulmány társszerzője, egyetemi docens a Harvard School of Public Health-n.
„A kutatás során nem találtunk összefüggést az alacsony szénhidrát diéta és a szívkoszorúér megbetegedés között. A diéta egészséges. „

Mindemellett a kutatók nem támogatják a szalonna habzsolását, ami nem rossz étel, de nem is tesz egészségessé. A kutatók megállapították, hogy ha az alacsony szénhidrát diéta során a zsírok és fehérjék egy részét növényi forrásokból vesszük, akkor ez a szívkoszorúér megbetegedés rizikója 30 %-kal csökken.

„ Ha követni szeretné az alacsony szénhidrát diétát, akkor hangsúlyozottan figyelnie kell az egészséges zsírok és fehérjék bevitelére, nem pedig csak rádobni a tálra a szalonnát és a steaket”- mondja dr. Hu.

A tanulmányban - amely 2006. november 9-én jelent meg a New England Journal of Medicine című orvosi magazinban. A kutatásban 82 802 nő vett részt, 20 éves időszakban. Kérdőíveket töltöttek ki minden 4. évben – a kérdések az általuk fogyasztott ételek mennyiségére, és típusára vonatkoztak – és a kutatók összehasonlították az adatokat minden 2. évben a résztvevők egészségével és életmódjával.

Minden résztvevő alacsony szénhidrát diétán volt, és pontoztak 0-tól (alacsonyabb zsír és fehérje; magasabb szénhidrát bevitel) 30-ig (magasabb zsír és fehérje; alacsonyabb szénhidrát bevitel) ami zsír, fehérje, szénhidrát bevitelük alapján számoltak.

20 év múlva elenyésző százalékú nőnek volt szívkoszorúér megbetegedése.
A kutatók ekkor összehasonlították a résztvevők alacsony szénhidrát diéta pontjait, és tanulmányozták az összefüggést az egészségi állapotuk között.

Mit jelent ez:
Az alacsony szénhidrát diéta biztonságát évekig vitatták, tudományos bizonyosság nélkül. A hivatkozott tanulmány az első, amely hosszú éveket fog át, és folyamatosan dolgozta fel ezen időszak eredményeit az egészségi állapot folyamatos vizsgálatával.

Ez alapján nyugodtan ehetjük a „magas” fehérje, és zsírtartalmú ételeket, folytathatjuk az alacsony szénhidrát diétát, természetesen előnybe részesítve az egészséges és növényekből nyerhető fehérjéket. A tanulmány egyértelműen mutatja, hogy az alacsony szénhidrát diéta nem káros, és nem ártalmas a szívnek.

Vissza>>>

 
spacer.png, 0 kB

Keresés

Szavazások

Egészségesen élek?
 
Az vagy amit megeszel!
 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
  spacer.png, 0 kB